Tips!



Nu kommer jag med lite tips till er!

Bra framridnings tips!

Jag tycker att det är bra att göra mycket övergångar när man rider fram. Även nnär man skrittar fram på långa tyglar kan det vara bra att göra övergångar mellan halt och skritt. Då blir hästen lite vaken och lyssnar npå ryttaren. Annars blir det lätt att man bara såsar runt och inte gör något vättigt. Bara går runt fyrkantsspåret med långa tyglar. Då är det ju bättre att du håller hästen vaken  genom att säga vad den skall göra och göra lite olika lätta grejer. Som halt, vägar m.m. Sen när det är dax att börja trava är det bra om man  även då gör övergångar, mellan skritt och trav. Då blir hästen lydig både när du vill att den skall minska eller sakta av och när den skall öva eller börja trava. Du kan även göra tempo växlingar i traven. Förstt öka sen minska.

Sen är det dax att gallopera och då kan man fortsätta med övergångarna och öven att öka och minska. Jag tycker att övergångar och ökningarna och minskningarna fungerar jätte bra på de flesta hästarna för att få dem lydiga. Och med ökningar och minskningar menar jag inte att ästen skall göra en perfekt ökning eller minskning, bara att det skall korta och länga på steget! Detta kan man även fortsdätta träna på under passet för att få en lydigare häst.

Hoppas ni kan få nytta av mitt tips!

Vi tränade mycket på igår på träningen.



kärleken till er är större än vad som går att beskriva med ord! <3


Kommentera!<3

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara vi som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0