Utrustningen lika viktig som hästen?

En sak som jag reagerade på var att under grönt kortkursen såg vi en film där de sa att det var lika viktigt att sköta sin utrustning som hästen varje dag. Detta tyckte jag var väldigt märkligt eftersom det enligt mig är viktigare, nej viktigast att hästen mår bra. Varför är det då så viktigt att sköta utrustningen varje dag? Ja det förstår inte riktigt jag, vad tycker ni?


Enligt mig är hästarnas välmående viktigast av allt:)

Kram

Kommentera!<3
Postat av: Alice

Var gick ni på grönt kort kurs och när?

Nej, jag tycker inte att det är lika viktigt som att sköta sin häst. Jag tycker att det är upp till en själv hur fin ens utrustning ska vara, eller hur länge den ska hålla. Hästen Måste man ta hand om varje dag! :)

2011-04-17 @ 20:36:36
URL: http://alicefabienne.blogg.se/
Postat av: Elvskogsmuppen

Nej men skojar du med dig? Utrustningen slits o blir lite smutsig varje gång du använder den. Självklart är hästens välmående viktigast, men att ta hand om allt skydd man använder är också viktigt. Bettet sköljas, tränset smörjas om inte tvättas först. Sadeln måste smörjas o stiglädrerna tvättas o smörjas in. Tvätta rent skydden man har på benen. Att allt underhålls är väldigt viktigt ifall det ska hålla länge o vara fint o smidigt :)

2011-04-17 @ 21:45:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara vi som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0