Tävlings maskiner?

Ibland undrar jag hur folk tänker! Tror man att hästar är tävlings maskiner eller?


Jag fattar inte poängen med att ha hästar för tävlingens skull! Man skall ju tävla för att hästen och en själv tycker det är roligt!


Man kollar på folk som har värsta tävlingshästar och verkar tro att allt kretsar kring tävlingen! Jag fattar inte att det ens skulle vara roligt med hästar om ALLT skulle kretsa runt tävlingar! Det verkar som om vissa, jag säger inte alla, men vissa tycker att allt har med tävling och göra!


"jag måste träna idag för att vi skall kunna starta Lätt A!" eller liknande kan man inte säga eller tycka  " idag måste jag träna på det här eftersom min häst behöver det och jag vill komma framåt i ridningen!


Varför är det så viktigt att tävla för att "visa" hur duktig man är? Jag har inte tävlat så mycket eftersom Shadow inte tycker det är så roligt och mina nerver klarar det inte så bra. Betyder det att jag är dålig på att rida och inte vågar visa upp mig eftersom jag är så dålig? Nej! Det betyder det väl inte! Vem vet? Världens bästa ryttare sitter kanske i något avlägset stall och är jätteduktig, men tävlar ändå inte!


Varför tycker alla att det är så himla viktigt med tävling? Jag säger inte och tycker inte att det är fel att tävla!


Men om det kommer någon ny läsare så får man frågan "tävlar ni? I såna fall på vilken nivå?" Vad spelar det för roll? Jag kanske sitter och rider galoppombyten hemma men vill inte tävla! Jag säger inte att det är fallet!


Kan man inte fråga " Vad rider ni på för nivå, Vad gör ni för rörelser?" Eller något liknande?


Jag kan med ärlighet säga att Shadow är jätteduktig och kan nog det mesta! Galoppombyten i varannan är inga problem på honom och jag påstår inte att jag är en duktig ryttare bara för att min ponny kan det! Men det kan min lilla bäbis!


 Så snälla sluta vara så tävlings fixerade!



Jag älskar er mina killar! Ni betyder allt!


Kommentera!<3
Postat av: ingrid

men dom flesta skriver nog så eftersom att det väldigt många som tävlar och det är ett väldigt bra sätt att få reda fort på ungefär vilken nivå folk ligger på när man tex är ny läsare! Dom flesta tävlar för att dom tycker att det är roligt, jag tror dom flesta tycker att det är kul att visa upp sig om man är bra på något! Det är ju lättare att fråga vad tävlar på på för nivå eftersom att om man frågar avd fokl rider för röselser är det ändå väldigt svårt att få sig en uppfattning om hur personen rider eftersom att man kan göra röselserna på väldigt olika nivåer!

2011-02-15 @ 17:15:55
URL: http://ingridsandras.blogg.se/
Postat av: anonym

men om man tävlar är man ju duktig. Sluta hålla på att klaga på folk som är duktiga och tävla. Herregud ni låter bara avundsjuka.

2011-02-16 @ 16:07:19
Postat av: Anonym

Håller verkligen med Ingrid Och Anonym , Hästarna tycker oxå det är roligt att tävla lika roligt som ryttaren tycker i vissa fall. Man måste ju nästan ha någt mål typ jag ska starta LA när jag och min häst kan göra det .

2011-02-16 @ 19:00:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara vi som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0