Tips!

Här kommer ett litet tipps när det gäller ridstövlar!

Sömmarna på ridstövlarna är ju minst lika viktigt att tvätta. Det kan man göra med en tandborste med ljummet vatten på. Med sömmarna menar jag också den "glipan" mellan sulan och lädret.


De röda visar vart det kan vara smart att andvända tandborsten.

Jag har också lärt mig att man inte skall andvända för mycket fett på ridstövlarna då dem blir för mjuka. Jag har lärt mig att man skall putsa stöveln med lädertvål max en gång i veckan och resten av dagarna skall man rorka av stöveln med en fuktig trasa.

Nya stövlar som inte har satt sig ännu kan man ta lite fett vid fotleden på stöveln. Då blir lädret mjukare där och sätter sig snabbare!

Jag hoppas att dessa tips kan förlänga livslängden på dina ridstövlar! :)


Kommentera!<3

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara vi som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0