Klubbtävlingarna på Fire

Ja jag har tävlat två gånger på Fire (klubbtävling) på samma ställe. Ja det har gått ganska bra eller ja själva ritterna i alla fall!:)

Tävling 1:
Ja det är en ridskola jag tävlat på så därför var det inte så många privathästar. Det var 4 st med mig. Ja det var klubbmästerskapen. JA först så var det sol och jag skrittade fram på en skogsstig och mamma gick brevid. Då kom en tjej och typ gallop ökadebakom oss och Fire blev rädd och kunde typ inte ta det lungt efter det. Ja sedan när jag väntade för att gå in för att tävla spöregnade det på oss ja jag var dyng sur. Sedan gick själva ritten helt ok han var lite stel men det gick ändå bra. Jag kom två och den som kom före mig var en storhäst och en av ridskolelärarnas dotter på ridlärarens häst så ja jag tyckte det var lite orätvist att jag på ponny skulle tävla emot en storhäst. Ja men jag bryr mig inte så mycket om placering utan känslan och det kändens ändå bra:) Och det var typ några poeng skilnad och det var två missar han och jag gjorde. På en halt och en trav ökning.

Tävling 2:
Ja vi trodde att det skulle vara minst 4:a efterssom det var 4:a anmälda ja men när vi kom dit var det ingen där. Kul? Nej tyckte det inte var så roligt. Det var ju bara för täningensskull jag var med men det kändes ju långt ifrån som en riktig tävling. Ja det var ju det jag ville att det skulle gjöra men aja. Det gick i alla fall super bra och jag är nöjd:)

Jag kommer inte ihåg poengen men ja det var över 60 på första kommer inte ihåg hur mycket och typ oricis under 70% på andra tror jag. Inte säker:)

Haha ja ni har redan fått sett tävlingsbilder så det blir en till som ni sett

kram


Kommentera!<3

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara vi som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0