Något ni inte visste om mig!

Ni vet nog inte att jag har varit vegitarian för djurens skull! Jag var vegitarian i ca 1 år men när jennifer fick järn brist så fick vi inte vara det! :(



Men nu äter vi vegitariskt i skolan och så mycket ekologisk kött som möjligt hemma! Andledningen att jag inte äter kött i skola är för att skolans kött inte är ekologiskt! Menn jag tycker att det var väldigt bra att äta vegitariskt i ett år eftersom det gör att man verkligen förstår att kman inte behöver äta kött1 Jag är en person som gillar kött skarpt och jag tycker att det är väldigt gott med grillat kött. Så jag tycker att det jag gör nu är kanon. Då blir det ju inget kött i skolan och ekologiskt hemma! Jag tror att de hadde varit bra för naturen om alla åt ekologiskt kött!

Men folk tänker dessväre ölite konstigt ibland!

Antingen tänker dem såhär:

Men det spelar vell ingen större roll om jag äter ekologiskt eller inte! Det är ju bara en person. MEN man måste förstå att inget händer ju om alla tänker så!

Eller så tänker dem såhär:

Det finns inget bra utbud med ekologiskt kött! Så då kan jag ju inte köpa ekologiskt! Men om man köper ekologiskt kött såfort man köper kött och det finns ekologiskt, Då kommer afären förstå att folk vill ha ekologiskt kött och köpa in mer ekologiskt kött nästa gång!

Man borde göra något åt saken och börja köpa ekologiskt kött!

Kontakta oss? [email protected]

Kram, kram

Kommentera!<3

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara vi som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0