Svar på tal!

Kommentar på inlägget om bakom lodplanet

Min häst går bakom lodplan och det har han alltid gjort. Det är något jag får jobba med dagligen och som jag har jobbat med i snart två år nu. Han var felmusklad och var inte tillräckligt stark i kroppen för att klara av att bära sig i "rätt" form och gick då bakom lodplan. i början var det så mycket så att hans läpp nuddade bogen och då höll jag inte alls i honom. :S

Svar:
Jag har ju skrivigt om vad jag tycker och tror om hästar som går bakom lodplanet. Jag säger inte att det gäller i alla fall men för att en häst skall bli fel musklad så måste den ju ha gått i fel form tidigare. Det kanske var folk som hade hästen innan dig som red den i fel form så att den blev felmusklad. För en häst kan inte bara lära sig själv i vilken form den skall gå i. Man måste ju utbilda en häst och om den då utbildas fel kan det leda till ett långvarigt problem. Så trots att du inte har gjort något fel tror jag att det är någon som haft hästen tidigare som ridigt den fel. Jag har ju inte sett hästen så jag kan inte säga att det är så men jag kan säga att det kan vara så.

Kram

Kommentera!<3

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara vi som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0