Tips


Tips på utrustning till dig som ryttare:)

Ridstövel

Jag tycker att det är stor skilnad på att rida med stövlar än att rida med ridskor ja ovavsett om du har lösa skaft till eller vad man skall kalla det. Jag tycker att det är snyggare och jag tycker att det ger bättre stöd för skänkeln. Jag har en Cavallo junior och jag gillar den mycket. Den finns o många olika storlekar och när vi köpte min så hade vi svårt att hitta stövlar med stor fot och smalt skaft. Men det hittade vi till den här. Skaftet är dess utom lite töjbart så att man kan växa i den och jag tycker att den var prisvärd och Snygg:)

Jag tror att detta är rätt stövel:)
Vad tycker ni?

Ridbyxor

Ja ridbyxor är ju inte jätte svårt att hitta men jag tycker att det kan vara svårt att hitta bra och snygga. Ja alltså bra kvalite snygg modell och snygg färg. Jag har inte något tipps på ett märke här men jag tycker att man skall ha helskodda ridbyxor. Alla ni kanske har det och vet vilken skilna det är på knäskodda och helskodda. Om ni inte har det skaffa helskodda men får en mycket bäöttre sits tycker jag och även fast de är lite dyrare är det klart värt det:)


Helskodda

Knäskodda!

Ja ni vet nog det här men om det är någon som inte vet så ja nu vet ni:)

Hanskar

Jag tycker att man alltid skall använda ridhanskar för det ger ett bättre fäste och så förhindrar det risken för skav och liknande. Jag tycker att det är viktigt att ha bra handskar för man arbetar ju med handen och rygeln och om man har hanskar med dåligt fäste glider tyglarna lätt ochman brukar ha svårt att kunna rida hästen i den form man vill efterssom tygeln blir för lång. Det är även viktigt att ha rätt hanskar beroende på vilken temperatur det är. Tjocka hanskar nu på vintern och tunna på sommaren:)

Blir ingen bild till det;)

Hjälm

Jag tycker att man inte skall vara så jätte noga med att ha märkes hjälmar och så vidare frö igentligen skall man köpa en ny hjälm när man ramlat av och slagit i huvudet eller tappat hjälmen i golvet eller liknande. Men om man köper en dyr hjälm har man nog ingen lust att göra det och jag tycker att det viktigaste med hjälmar är vad dem är till för att skydda:) Men det är ju bra att ha en snygg hjälm också;) Jag tycker bara att man inte behöver vara för noga med att ha dyra saker utan att den är bra skön och skyddar sedan vill man ha en snygg hjälm köp det men se till att deu kan rida med den. En kompis köpte en dyr fin hjälm som var så oskön att rida i att hon bara hade den på tävling;) Inte så bra:)



Ja nu har ni i alla fall fått lite tips på utrustning till er!:)

Kommentera!<3
Postat av: hästblogg

jag har hjälmen på bilden och är jättenöjd med den ;)

2011-01-19 @ 16:05:06
URL: http://equuspuppis.blogg.se/
Postat av: hästblogg

jag har hjälmen på bilden och är jättenöjd med den ;)

2011-01-19 @ 16:05:17
URL: http://equuspuppis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara vi som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0