Tömkörning!

Ja jag tycker att det är super bra att man kan jobba hästen från marken och gillar tömkörning mycket mer än longering!;) Men jag har en liten fråga till er som jag skulle bli super glad om ni kunde svara på;)

Brukar ni tömköra?

Har ni något specielt sett ni sätter tömmarna på?

Vad använder ni för jord?

Har ni några bra övningar?

Ja jag skulle bli väldigt glad om ni kunde säga vad ni använder för något och så och så kanske vi använder dem;) Ja bästa tipsen eller vad man skall kalla det får länkning + Att tipset skrivs ut här på bloggen så tipsa;)


För att ni ger tips till oss och andra;)

Kram
 

Kommentera!<3
Postat av: c a r r o

En sak är superbra. Och det är ju att tömköra i skogen. Alltså inte stigar utan mitt i. Då kommer hästen vara uppmärksam på vart NI ska. Sen kan ni flytta hästen från sida till sida på vägarna. Att hänga saker efter hästen är ju superbra för vänjing.

Detta var öv vi gjorde för några veckor sen. Superbra verkligen! Fast vi brukar inte tömköra :/

2011-01-28 @ 23:26:20
URL: http://asslatjejerna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara vi som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0