Mina åsikter, mina tankar!

För mig är kärleken till hästen viktigare än alla tävlingsresultat...visst jag hade inte tackat nej till att vinna OS i dressyr om man bara kunde berstämma det...men jag hade velat göra det på en häst jag älskar...en häst som betyder mer för mig än bara en häst...eller ett djur. Visst det är vad dem är men för mig är dem mycket mer än så.

Att ha en vän, en vän för livet är viktigare än att har en vägg full med rosseter. Tyvär har jag träffat på folk som inte bryr sig ett piss om sin häst mer än att dem vill kunna rida på den och att den ska gå fint och bra...det gör mig förbannad! På rikltigt.

Jag förstår verkligen inte dem som inte bryr sig om sin häst eller ponny...lixom att man tänker att man vill att sin ponny ska bli frisk så man kan rida istället för att tänka att man vill att ponnyn ska bli frisk och må bra. för att man inte vill att sin ponny skall vara sjkuk eller ha ont.

Så er som älskar era hästar...vill jag bara säga ni är bäst och att ni ser glädjen i eran häst på fler sätt än bara ridningen!

Mina tankar och åsikter...alla tycker olika! Men hoppas att dem flästa håller med mig!



Fire innan han komm hem till oss! Kärlek vid första ögonkastet!


Kommentera!<3
Postat av: Sofie

Du har helt rätt!

Fattar t.ex. inte att folk piskar sina hästar över hinderna för att vinna, och folk som bara bryr sig om vinsten och inte hästens bästa!

2011-07-30 @ 13:24:20
URL: http://vildcheyernaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara vi som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0