Vart går gränsen?

Vart går gränsen på vad som är okej och inte?

Är det OK att ha sporrar? får man andvända dem eller ska dem bara vara där?  Är det ok att ha spö? Får man andvända det? till vad? Ha för skarpa bett? OK eller inte?

Här kommer mina svar:
Ja, jag tycker att man får ha sporrar och andvända dem...men till en viss nivå...inga allt för skarpa sporrar. men små för att förtydliga hjälperna. Spö tycker jag e ok...men inte slå eller andvända som bestraffning...men att andvända för att förtydliga hjälperna ä'r helt ok för mig! Allt för skarpa bett är inte OK för mig...alla hästar kan gå på ett helt vanligt tredelat...kan du inte rida hästen på ett vanligt tredelat (Idressyr hoppning och fällttävlan e ett undantag) skulle JAG fundera på om hästen var för svår för mig! Visst det finns undantag!

Jag tycker ionte att det är ok att ens föreldrar köper en aldeles för svår och duktig ponny och sen tror man att dewt ska gå att lösa med ett starkare bett! INTE OK!

Visst...ni som rider med starka bett behöver inte ta åt sig...i hoppning, uteritt, och hoppning tycker jag att det är ok...men jag tror att alla hästar kan gå på ett vanligt bett i dressyren!

var går er gräns? vad e ok för er?


MIN gträns! Vart går er?


Kommentera!<3

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara vi som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0