Bett!

Bett, bett, bett...

Alla har nått fel! Vissa e för starka och är elaka andra lyssnar inte hästen tilräckligt bra på. Vissa skadar hästen. Vissa e tillåtana, andra inte!

Det finns så himla mycket olika bett och alla bett kan nån alltid klaga på.


Pessoa är ett bett som många klagar på och säger att det ger dubbla signaler och är inte bra. Jag håller faktiskt med om att det är för starkt ochh inte verkar bra! Jag tror faktiskt att jag aldrig ridigt på ett pessoa, det starkaste e nog pelham. Det var på ridskolan när jag praoade där!

Vad tycker ni? Pessoa? Andra bett? Skriver ni enn riktigt bra text kan den kanske hamna på bloggen med en länk! ;)

Men skulle va kul att veta!




Kommentera!<3

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara vi som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0