gästbloggning Ida!

Heej alla bloggläsare till mina underbara twins! Jag som skriver heter Ida och är en välldigt bra vän med dom hära underbara tjejerna och ni som träffat dom och fått chansen att lära känna dom borde vara välldigt glada och lyckliga att ha fått den chansen, som jag oxå har fått!:D
När dom frågade mig om jag ville gästblogga här så tvekade jag inte en sekund att börja skriva. Vem vill inte det lixom?
Det som jag vil börja med att berätta är hur jag lärt känna Jennifer och Caroline :) Det var så att i det stallet dom stod i förut (innan där dom står nu) stod jag oxå med min ponny i! I början tyckte jag dom var jättekonstiga, jag vågade inte prata med dom, inte ens säga Hej. Dom sprang runt och ringde sin pappa och var helt galna för att deras mamma hade klippt hennes hästs svans och jag trodde ju inte att dom va kloka. Och det är ju faktiskt sant! Helt galna är dom, och dom som träffar dom första gången fattar jag att dom undrara vad det är för fel på dom men man måste lära känna dom för att få reda på svaret! Dom är helt enkelt så, that´s it! Haha, skämta, så galna e gem inte! :P
Sen när dom berättade att dom skulle flytta till ett annat stall var inte roligt! När man hade blivit bra vänner med dom ville man inte att dom skulle lämna en men det var deras val så bara att acceptera och jag förstår nu varför dom gjorde det! ;) Och sen nu i Mars, 1 år senare flyttade jag oxå dit! Det var sååå kul att se dom igen, hade träffat dom nån gång men inte ofta! Och nu är jag ännu bättre kompis med dom än innan :D
Lite om mig då: Jag heter då Ida och är 14 år ;) Mitt liv kretsar mest runt hästar och min egna lilla ponni Excelsa
Excelsa är då min lilla bitch som jag haft i lite mer än 1 och ett halft år :) Hon gör inte mer än hon behöver vilket är lite jobbigt när man inte är på humör men det är bra för min ridning i slutändan! Vi har tävlat upp till LB hopp och dressyr men drömmen är att kunna tävla LA dressyr och MSVB hoppning då jag och tränare tror hon kan gå det ;) Det är hoppningen som är våran lilla grej så dressyrtävlingarna kommer lite på sidan ;)
Eftersom Elsa inte är den lättaste att rida så har det tagit mig mer än 1 år att lära mig rida henne! Dom första 2 månaderna kunde jag inte ens fatta galopp. Och att hon skulle kunna gå så fint i dressyren var en stor dröm för mig, trodde aldrig jag skulle klara det!
Min väg i min ridning till där jag är nu är inte så speciellt igentligen! Gick på ridskola i 6 år innan jag fick min kära lilla ponny och sen har vi bara utvecklas. Ridskolan var bar för att lära sig grunderna och hur man red men det är tack vare min ponny jag är där jag är idag! :) Hon har lärt mig välldigt mycket! Från att inte ens våga hoppa 60 cm tar vi oss runt banor på 1 meter och hindrer på 1.15 än så länge ;)
Var jätterädd för ridningen och hantera hästar själv förut oxå! Pappa fick hämta henne ur hagen och vara med mig när jag red, till och med när jag red ut med kompisar. Man kan undre varför jag köpte häst när jag var så rädd men ibland måste man ta en risk för att komma nån vart och jag är väldigt tacksam för det! :D
Lite om twinsen då! Dom är 2 helt otroliga tjejer som pratar så jag vet inte vad(vilket passar mig bra då jag oxå gillar att prata massor). Helt tokiga har fobi för typ allt, haha nej men brukar jaga runt dom med äckliga saker! haha såå kul, dom blir ju livrädda :D
Tack för att jag fick gästblogga här mina älsklingar! <3 Love till er!

min fining <3

Checka gärna in min blogg oxå: http://excelsa.blogg.se/index.html

Tack gumman!
men nu ska jag berätta hur det var när vi träffades första gången.
Hon kom med sin ponny till stallet och gjorde inte så mycket, bara fixade med sin ponny och sa inte ett ord. Hennes föreldrar hjälpte till väldigt mycke och vi tyckte att hon va gansska konstig! Hon sa inte ens Hej till nån. Och då hade hon typ sett oss borsta på en häst. Hon kunde INTE tycka att vi gjort nått konstigt! och vi blev inte helt Galna för att mamma hade klippt dons svans, Bara lite arga på henne, eftersom vi tyckte att hon klippt den för kort. Så jag tror faktiskt att vi tyckte att hon var knäppare än vad hon tyckte vi va! Haha, tjejen e helt Krazy, hittar på massa skoj och så rolig att va med! LOVE u!
En sak kan jag säga, även fast hon e lite udda så e hon udda och specielle på sitt iget allra BÄSTA sätt!

Du e bäst gumman!


 


Kommentera!<3
Postat av: Ida <3

haha tack mina favvo tjejer! :D <33

2011-06-25 @ 22:43:57
URL: http://excelsa.blogg.se/
Postat av: Elvskogsmuppen

Ni alla brudar är lite crazy, älskar er så! <3 ni gör mig ung. (Fast jag inte är gammal!)

2011-06-26 @ 00:17:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara vi som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0