Alla hjälpmedel...

Idag finns det många olika hjälpmedel som man kan använda vid ridning. Det finns massor konstiga saker för att få bättre sits och hjälptyglar med mera för att få hjälp mer med hästen vid ridning. Jag är inte så jätte förtjust i hjälptyglar då jag tyckar att det känns som det är hjälptygeln som gör jobbet och inte jag. Men samtidigt är det bra att man kan få hjälp med de hästar som är väldigt svåra. Men samtidigt blir allt mycket svårare senar när man skall ta bort den och det kan bli värre då hästen vet att den kan göra mer som den vill igen.

Hjälpmedel för sitsen tycker jag är på sätt och vis väldigt smart för då behöver man inte tänka på sitsen men ändå får man in en ny vana att sitta på ett visst sätt. Men samtidigt så tycker jag att det känns som att det är en genväg mot en bra sits för man måste själv kunna sitta likadant utan den sen när man tar bort hjälpmedlet. Jag har aldrig ridigt med ett sådant hjälpmedel och vet därför inte om det är svårare att rida men jag skulle nog mest bli irriterad över att ha tex en plast sak i rygen som skulle hjälpa mig att bli rakare.

Har någon av er ridigt med ett sådant hjälpmedel vad tycker ni? Hjälptygel bra eller dåligt?

Kram

Kommentera!<3

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara vi som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0