Andra djur!

Som ni säkert redan vet så älskar vi djur. Ja de flästa i alla fall, jag skulle nog kunna ta hand om vilket djur som hälst utom kryp och strutsar. Jag är livrädd för strutsar. Hahaha ja låter jätte konstigt men det är sant.

Ja i alla fall tänkte jag skriva lite om de djuren vi har haft/vaktat. Tyvärr kommer jag inte kunna fixa bild på alla djur efterssom det var ett tag sedan.

Dvärghamstarar:
Ja när jag och Caroline var små fick vi en varsin dvärghamster de var suprsöta och keliga. Jag kommer ihåg att de båda kröp i tröjärmar i fickor och ja de var super söta.

Kanin:
Jag och Caroline fick en kanin när vi var väldigt små. Han var super gullig och vi kan säga att vi räddade hans liv, då han hade blivigt avlivad om han inte fick ett nytt hem snabbt och då fick vi honnom. Han var en otroligt gullig och kelig kanin, tyvärr blev han sjuk och behövde avlivas förtidigt enligt oss men vi tröstade oss med att vi gett honnom ett bra liv ochh tre år mer än vad han först skulle få.

Marsvin:
Efter några år (Vi hade kaninen Oliver och även en dvärghamster) fick vi två ursöta marsvin, jag fick en och Caroline en. Vi hade dem ett tag sedan dog min (Av ålder tror vi då den var äldre än Carros) han var jätte gullig och jag blev väldigt ledsen. Men Carolines Marsvin som vi då hade som bådas blev otroligt kelig och keligare än nånsin. Vi funderade först att lämna tillbaks honnom/sälja eller köpa en ny men då han trivdes bättre ensam så var det det bästa altenativet.

Chinchilla:
Bamse fick vi gratis av några grannar som skulle köpa katt och hund, han skulle då inte kunna bo på ett bra ställe utan att bli störd samt springa lös som han gör nu:) Mamma och pappa trodde att han inte skulle leva så länge då han var 13 tror jag när vi fick honnom men nu har vi haft honnom i snart 5 år och är alltså 18 år, han är en pigg och glad chinchilla som älskar att spri´nga lös i mitt rum, förut fick han göra det nästan varje dag men senare kom han på att det var otroligt roligt att gnaga på saker så nu kan han tyvär inte göra det lika ofta men absolut minst en gång i veckan får han springa lös, dessutom får han vara ute oc kela med oss och så har han en stor bur att hoppa i:)

Hundar:
Vi har aldrig haft någon egen hund men vaktat har vi gjort. Jag skriver lite kort om de vi vaktat.

Julle och Luka: Är två maltesrar men klippta så de är sötare än utstälnings maltesrar. Vi har vaktat Julle ett antal gånger och nästan en gång varje år i 4? år men Luka har vi bara vaktat en gång då han blev ett tillskått till familjen senare. De båda är otroligt gulliga och snälla:) Mammas jobbarkompis hundar.

Casper: är en gullig ....som är ganska gammal, vi har bara vaktat honnom en gång och han var fantastisk att vakta. Han var pigg och glad och väldigt matgalen;) Han har en nervsjukdom som många i rasen har. Men det störde honnom inte mer än att medecinen han fick gjorde att han alltid kände sig hungrig. Han var även döv men var lydig och kunde sitta ligga och komma med hjälp av tecken. Ja otroligt söt. På grund av att han var döv kunde han aldrig vara lös då man inte kunde prata med honnom.

Chicko:
Var vår tränares hund som vi endast vaktade någn gång, vi gillade honnom otroligt mycket och han var en fantastisk hund som tyvärr inte finns på jorden längre. Saknar honnom mycket för vi träffade honnom nästan varje dag förut<3

Smilla:
Smilla var vår farfasr hund som tyvär också blev avlivad, vi vaktade henne i flera månader när farfar låg på sjukhus. Hon var fantastisk och pigg för sin ålder. hon blev 13 eller 14 år. Hon kommer alltid finnas i mitt hjärta<3

Tyvärr fungerade ingen av bilderna att se på bloggen, leddesn men om det önskaks kan jag testa senare<3

Kommentera!<3

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara vi som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0