Godis och leksaker

Man vill ofta belöna sin häst för att den har varit duktig på en träning eller något liknande. Man kan också vilja ge hästar godis i boxen så att hästen får något att göra. man kan även ha leksaker till en häst. Men är allt bra för hästen egentligen?

Jag tror att man skall vara ganska försiktig med att ge hästen mycket godis. Det är for att det inte är naturligt för hästen att äta så mycket socker som det finns i en del godisar. Det kan leda till att hästens tänder förstörs. DÄrför tycker jag att man skall ha leksaker som man kan välja godis själv. Tex leksaker där man kan ha morötter även att man kan ge hästen morötter, äpplen eller knäckebröd som hästar älskar.


Dessa älskar de flästa hästar. Eller jag har inte varit med om någon häst som inte älskar dem. Tyvärr inhåller det väldigt mycket socker och är inte så bra för tänderna.

Den här leksaken har ju inget godis därför är det ett ganska bra altenativ om man är rädd om hästens tänder. Dessutom är den mjuk och gör att hästens tänder inte skavs/slipas ned.



Man kan även ha likande bollar som främst kanske är till hagen då de är väldigt stora.... Samma sak här inte godis och mjuk så jag tror att den är bra för tänderna.


Den här leksaken är lite bättre än den vanliga lik godisen. Det är efterssom den har en boll också men även här inehåller slickdelen mycket socker.

Liknande bollar finns till väldigt många djur. Hundar, smådjur och hästar m.mm Ja man lägger i godis eller vad man vill i och sedan när hästarna rullar den kommer godisarna ut. Jag tycker att dessa är väldigt bra efterssom de vill ha det som är i och man kan välja själv om man vill ha godis eller vanlig mat. Ja hästarna vill leka med den.


Naturligt godis tycker jag är bäst om man skall ha det som belöning.


Ja konstgjorda godisar eller vad man skall säga tycker jag inte är så bra efterssom de ofta inehåller mycket socker som ofta gör godisen gått. Men ofta tycker hästar att naturligt godis är godare.

Ja det här är lite leksaker och godisar som finns ute på marknader. Ja samt vad jag tycker om dem. Har ni någon erfarenhet av något och vad i så fall. Vad tycker ni? Håller ni med eller ej?

Kram

Kommentera!<3

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara vi som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0