Häst vi ridigt - Corona


Corona

Söta lilla Corona!

Corona är ett sto. Hon är en C-ponny och hon var våran första medryttarhäst! Hon var ett ganska tjurigt sto som inte var så lätt! :P Vi blev medryttare på henne genom att en i våran ridgrupp fick henne och vi åkte och red henne lite och sen blev vi medryttare på Corona.

Jennifer:
Jag red Corona ganska ofta och länge. Hon var en ganska svår ponny som inte riktigt ville göra som vi ryttare sa. Om man krävde något blev hon sur och det visade hon bra;P I slutet av de år vi red henne var hon jätte fin och jag hade lärt mig mycket om hur jag skulle rida en lite svårare ponny på tygeln. Hon var väldigt fin när hon väl ville men hon hade en egen vilja. Hon var väldigt söt och otroligt snäll i stallet:)

Nu vet jag tyvärr inte så mycket om henne då hon såldes för ett tag sedan.

Caroline:
Jag lärde mig mycket på Corona eftersom hon var en väldigt svår ponny och var ganska svår att få på tygeln men med tränares hjälp så gick det till slut! Vi var medryttare för några år sedan så om jag red henne nu hadde jag nog inte tyckt att hon var så svår! Jag red henna ganska mycket och lärde mig otroligt mycket på henne! Hon var svår men det var jätte roligt att se framstegen hon och jag gjorde. Hon var ett rigtigt sto!

Hon var en super snäll ponny vid skötseln i stallet!

Tyvär hittade jag inga bra bilder eftersom dem e på en dator som e avstängd och urkopplad för tillfället!



Kram


Kommentera!<3

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara vi som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0