Konstig=skadad?

En sak som jag tycker är ganska märklig är att många inte märker att hästen beter sig konstigt för att den är halt. Det kan vara att hästen stannar/vägrar helt plötsligt eller börjar stegra. Det kan även vara att den börjar rycka upp huvudet men om du märker att din häst beter sig konstigt tycker jag att du skall kolla upp den.

Ett exempel som nog de flästa vet om är Star (Lisas ponny i ponnyakuten) det är en av tränarna som tycker att hästen beter sig konstigt och att han tycker att Lisa skall kolla upp hästen. Jag har dessutom hört att hästen senare blir halt men har inte hunnit se några avsnitt efter det den här tränaren sa. Men det jag tycker är märkligt är att ingen av de andra tränarna tänkt på det eller inte ens haft det i tanken för jag skulle nästan direkt undra om hästen var halt...

Ja jag tycker att man skall se hästen betende också för hästen kan även visa att den har ont genom att inte vilja arbeta eller vad man skall säga. Vad tycker ni om detta? Skulle du tänkt på att hästen skulle kunna varit halt om din häst höll på som Star eller något liknande?

Skulle vara intressant att få veta vad ni tycker om detta. Självklart behöver hästen inte vara skadad om den gör något liknande men det är värt att kolla upp enligt mig.

Kram

Kommentera!<3
Postat av: H

om jag fattat det rätt, så finns det en veterinär på plats på uttagningen, så nog är den kollad, kanske dock inte jätte noga. har också läst om Star på buke och han har alltid vart lite dryg, men tydligen blivit värre. Vad jag förstod enl tidigare ryttare som kände till Lisa väl, så verkade det som att problemet var lite förstorat för att få vara med i ponnyakuten..



här kan du se sista avsnittet (som inte visats på TV än)

http://svtplay.se/v/2373241/ponnyakuten/del_12_av_16

2011-03-28 @ 21:36:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara vi som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0