Lindor vid hoppning?

Ja när jag gick på ridskola lärde jag mig att man aldrig skulle hoppa en häst med lindor eller att en häst aldrig skall hoppa med lindor;) Ni fattar. Ja i alla fall sa dem att de berodde på att hästarna hade svårt att böja ordentligt på benen då lindorna stramar åt. Är det något ni vet något mer om eller är det bara en skröna för jag har sett fler hästar hoppa med lindor bland annat några av de kändare hästbloggarna. Om det är farligt för hästarna tycker jag att det är ganska oansvarigt av dem att hoppa med lindor i så fall då de är förebilder för många. Men, men de är männsikor de med;)

Ja i alla fall har någon mer hört om det är farligt att hoppa med lindor? I så fall kommentera:)


+

Gammal bild på söta lilla Shadow<3 Jag är ganska liten men..

Är det dåligt att hoppa med lindor?

Kram

Kommentera!<3
Postat av: Cornelia

lindorna kan ju inte heller skydda senan så bra eftersom den är mjuk :O

2011-03-15 @ 14:19:19
URL: http://coches.blogg.se/
Postat av: louise

jag har också hört det, men att det var pga att lindan kunde gå upp och att hästen kunde trampa på den i språnget och då skada sig rejält.. men om man tejpar dem så borde de ju inte kunna gå upp.. :)

2011-03-16 @ 15:23:53
URL: http://galetfort.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara vi som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0