Ridpass Fire 29/3


Ja igår red jag Fire i ridhuset, jag tränade på lydnand övergångar samt skänkelvikningar. Jag tycker att det gick super bra:) Det jag först gjorde (efter framskrittning) var att göra övergångar skritt-halt-skritt och så vidare på volt. Det gick väldigt bra, han lyssnade bra och var fin i formen. Sedan gjorde jag samma sak i trav fast ned till skritt osv. Det gick även bra, fick vara på honnom lite några gånger innan han lyssnade på de små hjälperna, sedan var han lite hetsig iväg från halterna som jag fortsatte att göra från skritten.

Jag gjorde sedan lite skänkelvikningar i trav och det gick väldigt bra:) Sedan red jag övningen vi pratat om förut där man minskar en fjärdedels volt sedan ökar en fjärdedel osv det gick super. Jag gjorde även samma sak i gallop.

Jag fattade även gallop ur skänkelvikning från trav och det gick super i ena varvet men i andra varvet tänkte han inte lika mycket framåt men det gick super bra i slutet. Jag travade även av på serpentiner i en lång låg form. Jag är verkligen jätte nöjd över mitt pass. Han var super fin och allt gick bra så nu känns det riktigt bra inför tävlingen om 3 veckor:) Ja vi har lite tid kvar på oss men det är viktigt att han tar skänkeln ordentligt:) Men jag är super nöjd:)

Kram

Kommentera!<3

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara vi som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0