Säkerhetsväst?

Skall man anväda säkerhetsväst eller inte?

Det finns många olika åsikter när det gäller säkerhetsvästar några tycker att det är självklart att man skall använda dem efterssom det kan förhindra sakdor men det finns även de som tycker att de bara förstör sitsen och att det då blir svåfrare att rida på ett bra sett som kan leda till att man ramlar av. Det finns även en del som tycker att det gjör ondare att rammla av med säkerhets väst än utan.

Jag gillar inte säkerhetsvästar då jag tycker att man blir framåt puttad och att man inte kan ta in armarna till sidorna. Dock tycker jag att man skall använda säkerhetsväst vid hoppning och ute då man kan landa på saker som ett hinder eller en sten. Men jag tycker att det är något man själv skall besluta om med ens föräldrar.



Kram

Kommentera!<3
Postat av: NellieB

Måste, måste, måste tycker jag.

2011-03-12 @ 20:21:43
URL: http://nellieberntsson.blogg.se/
Postat av: Carro <3

I dressyren kan men skita i den (den förstör faktist sitsen!) men ut och i när man hoppar tycker jag att man ska ha de, jag skulle ha brytigt revbenen när jag flög av en häst under hoppning om jag inte hade haft västen...

2011-03-13 @ 14:59:10
URL: http://goldigoldenangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara vi som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0