Skrittmaskin

Jag måste hissa skrittmaskiner. Så smart då man kan se till att hästen rör sig varje dag utan att behöva rida eller vad man skall säga, vissa hästar kanske behöver röra på sig lite mer än andra och då kan det vara bra att låta de gå på morgonen och rida på eftermiddagen, skönt då om man har en skrittmaskin:) Men samtidigt så tror jag att det är bra för hästen att få en varierad miljö samt att gå på olika underlag, men så länge man inte blir för bekväm tror jag att det är super bra:)

Ja det fins även olika modeller det finns ju rullband och sedan voltskrittmaskiner om ni förstår?
Vad tycker ni om skrittmaskiner?
Enligt mig en klar hiss i alla fall:)



Kram

Kommentera!<3
Postat av: NellieB

Har man som ja 3 ponnisar så kan man lika väl rida, tumköra eller longera dom. Men för min tränare som har lixom 20st så e d jue en hjälp att inte behöva röra på alla, utan kan ha dom i motion där. Eller ha de där en stund innan han rider. Så d e uppvärmda innan han ska jobba me dom.



Kram<3

2011-03-28 @ 21:03:14
URL: http://nellieberntsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara vi som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0