Sporrar!

Sporrar bra eller dåligt? Okej eller inte okej.

Om man tittar på alla stora tävlingsryttare så har dem alltid sporrar men ska det vara okej på ponny och vilken längd och modelle?

Jag tycker att sporrar borde vara okej för ponyer också! Dermot tycker jag att det är bra att man inte får andvända alla modeller och storlekar på ponny eftersom jag tror inte att alla unga ryttare har den kunskapen att andvända på rätt sätt!

Nu skall ni skriva en komentar om vad ni tycker och den som skriver den bästa kommer upp på bloggen med en länk!







Så komentaera om era åsikter!




Kommentera!<3
Postat av: -

Jag tycker det inte beror så mcyket på om det är en häst eller ponny. Det som detyder mäst är hur mycket ryttaren kan och så. Är en ryttare tillräckligt bra för att rida med sporrar så visst! Då tycker jag man kan ha det. Sen måste man ju självklart vara självkritisk och verkligen tänka sig för innan man börjar rida med sporrar. Så helt enkelt tycker jag att det mäst beror på ryttaren.

2011-03-17 @ 15:52:19
URL: http://endiktaresliv.blogg.se/
Postat av: Carro <3

Asså jag tycker att det är fårn ryttare till ryttare. Hur mycket man kan, hur bra man kan hålla skänklarna stilla osv. Jag rider själv med sporrar när jag rider DRESSYR. Men när jag rider ut rider jag utan sporrar. Och om man rider med sporrar så måste man komma i håg att man rider med sporrar som ett HJÄLPMEDEL. Och att man aldirg får sparka eölr slå hästarna!

2011-03-17 @ 20:44:00
URL: http://goldigoldenangel.blogg.se/
Postat av: sofie

jag tycker de är okej så länge man vet hur an använder dem.

Och ja personligen tycker jag oxå de är bra om man varierar med och utan med och utan för jag tror de blir mer reaktion på hästen då :D

Och sen ska man veta vad som är sporre och skänkel.

Jag hade jätte svårt med de i början men eftersom hästen jag red/rider viftade på svansen varje gång jag använde sporren lärde jag mig så småning om.

Personligen har jag ofta dåligt samvete när jag rider med sporrarna även om jag vet hur man använder dem och rider bara med junior.

I dressyren tycker jag de ser oftast bättre ut om man rider med sporrar de blir som mindre hjälper och mer elegant hahha :p

Men som sagt de beror på ryttaren och hästen.



2011-03-18 @ 09:29:28
URL: http://souffipropp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara vi som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0