Svar på tal

Ja som sagt så skrev jag ett inläg om att många ryttare eller att på många av de bilder vi tog från finalen i globen horse show dressyren så var det många som drog upp hälen och på detta fick vi denna kommentar

haha, men det beror på att ryttarna gör speciella rörelser med skänkeln för att hästen ska göra olika steg & så.
dom är för duktiga för att sitta med hälarna uppåt :D

Svar: Viss självklart gör dem ju speeciella rörelser. Det förstår jag med. Men dem flesta hästarna är väldigt känsliiga och det skall inte behöva göras en sån "stor" hjälp för att få den göra vad man vill. självklart förtår jag att det är svårt att få hästen att göra allt med mini mini rörelser. Jag tycker inte att det e så konstigt att man tar upp hälen lite för att visa hjälpen. Jag har själv gjort gallop ombyten och det e SVÅRT att få hästen att göra det i rätt timing. Speciellet i ett 20 * 40 ridhus med en över pigg häst på typ 170. När man i vanliga fall rider ponny! ;P Så jag förstår men det är just det att de ligger på den nivån och då borde man inte behöva överdriva sina hjälper för det är det man gör om man har skänkeln vid shabraket.




Kommentera!<3
Postat av: Lova

haha jaha, trodde inte att ni menade så :)

men då fattar jag!

2011-03-30 @ 17:51:17
URL: http://thegirlintown.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara vi som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0