Tömkörning idag!

Eftersom vi är sjuka idag har snälla mamma sagt att hon skall tömköra våra ponnyer. Det är super snällt tycker jag för vi vilar upp oss medans hästarna blir motionerade:) Ja min mamma är så himmla snäll:) Dessutom tycker jag att det är bra för hästarna att bli tömkörda ibland. Jag skulle vilja att de blev tömkörda lite oftare men ofta när mamma är i stallet och inte rider själv så tömkör hon Don. Ja dessutom är Shadow väldigt svår att få självbärande och går lätt på bogarna, så man får samla honom rätt bra för att han inte skall ta skada av det. Fire fungerar nu bra att tömköra men i början fick han typ panik när tömen snuddade rumpan. Ja vi tror att han har fastnat eller något liknande hoss de som lånade honnom någon gång innan oss. Men nu när han litar lite mer på oss, eller ja nästan helt så går det mycket bättre:)

Jag kan be mamma beskriva lite om passen senare och lägga upp på bloggen om ni vill:) Ja men vi får se<3

Kommentera!<3
Postat av: NellieB

Ja lovar ja ska, men lite längre fram.

Puss på er.

2011-03-31 @ 21:50:51
URL: http://nellieberntsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara vi som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0