Sitsträning

Sitsträning tycker jag är väldigt viktigt eftersom man påverkar hästen hela tiden med sin sits och att man ser till att träna upp en bra grund sits för då behöver man inte tänka på sin sits hela tiden för att man skall sitta bra. Därför tycker jag att man kan ta hjälp av sina kompisar eller föräldrar eller liknande för att träna på sitsen för du kan inte veta hur din sits ser ut om du inte har speglar eller så men ni förstår säkert. Jag tycker också att man skall ta vara på de tipsen man får och försöka att förbättra sig utifrån dem istället för att bli irriterad på att någon påpekar någonting eller så. Jag tycker att man alltid skall träna på sitsen men även att man skall ta hjälp från personer från marken när man gör det som hela tiden ser.

Vad tycker ni? hur tycker ni att man skall göra för att träna på sitsen?

Kram


Kommentera!<3

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara vi som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0