Egen häst?

Jag tänkte skriva ihop ett inlägg om när jag tycker att man kan skaffa egen häst.

Jag tycker att det beror på lite orlika saker.

Om föreldrarna kan mycket om hästar och har ridit i många år tycker jag att mann kan skaffa häst tidigare då mamman eller pappan kan mycket och kan hjälpa till. Men annars tycker jag att det kan vara bra att ha ganska många års ridskole erfarenhet. Det är mycket ansvar med en egen häst, så jag tycker att man skall vänta ganska länge. Tills man känner sig redo. Man kan även prata med sin ridlärare på ridskolan oom hon/han tycker och tror att du skulle klara av att ha en egen häst.

När det är dax att skaffa häst är det bra om man kan hitta en tränare eller liknande som kan hjälpa till med sökandet efter häst och även träningen, foder stat, m.m. När man går på ridskola behöver man ju inte fixa sånt till hästarna så jag tycker att man skall kolla att man kan få hjälp av en kunnig vuxen med egen erfarenhet.

Det viktiga är att man känner sig redo och att  det finns vuxna kunniga som kan hjälpa till. Sen äår det väldigt viktigt att dina föreldrar verkligen har råd. Det kan förekomma oberäknade kostnader (vätrinärer m.m)!

Skaffa häst när du känner dig redo! :) <3




Egen häst är en dröm för många. Men alla får inte ha en häst när man är liten. Många får/köper sin första häst när dem är vuxna! <3


Kommentera!<3

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara vi som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0